środa, 3 września 2014

Chutney z pomidorów i pyszny czekoladowy murzynek

Dawno nic nie pisałam, nie miałam czasu mimo, że mieliśmy urlop. Minął szybko, za szybko :)

Czas nadrobić zaległości. Obiecany przepis na chutneya z pomidorów:

Składniki:

-    1 kg pomidorów
-    1 kg cebuli
-    ok. 100 ml octu jabłkowego -> ja dałam spirytusowego bo nie miałam jabłkowego
-    ok. 200–400 g cukru
-    1/2 szklanki wody
-    1 chili -> zastąpiłam chili w proszku, lepiej dać świeżą papryczkę

Najpierw pokroić cebulę w kostkę, przełożyć na patelnię lub do garnka, dodać pokrojone pomidory. Dodać pozostałe składniki, doprawić, przykryć pokrywką i zostawić do duszenia na 40 minut. Po tym czasie zdjąć pokrywkę i podgrzać, aż cały sok się zredukuje.
Jak już całość będzie gęsta, to nałożyć do słoików. Postawić do góry dnem i zostawić w takiej pozycji, aż wystygną.


A to jeszcze przepis na pysznego murzynka, wyrósł mi jak nigdy i nie zrobił się zakalec :)
Próbowałam już wiele przepisów na murzynka, ale albo mi nie wyrastał albo robił się zakalec. Ten jest idealny.


Składniki:

-    1,5 szklanki mąki pszennej
-    1,25 szklanki cukru
-    1,5 łyżki kakao
-    kostka margaryny
-    3 łyżeczki proszku do pieczenia
-    1 cukier waniliowy
-    4 jajka (jeśli L), 5 jajek (jeśli M) -> ja dałam 6 (M)
-    1/3-1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
-    6 łyżek mleka

Margarynę rozpuścić w garnku na małym ogniu, dodać wodę, cukier waniliowy, cukier, kakao i czekoladę, wszystko rozpuścić trzymając na małym ogniu,  wystudzić. Odlać 1/2 szklanki z tej masy i pozostawić na polewę. Gdy masa będzie już zimna, dodać żółtka i ubić. Białka jaj ubić na sztywną pianę z niewielkim dodatkiem soli. Delikatnie łyżką połączyć białka z masą z żółtkami, białka należy dodawać do drugiej masy, a nigdy odwrotnie. Formę wyłożyć papierem do pieczenia, wypełnić ciastem i włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni, piec około godziny (najlepiej do suchego patyczka). Ciasto polać wcześniej zostawioną polewą, gdy będzie już chłodniejsze. Jeśli polewa zastygnie czekając na polanie, należy ją najpierw delikatnie podgrzać.



SMACZNEGO!

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...