piątek, 22 sierpnia 2014

Dżemik z pomidorów

Ostatnio miałam nadwyżkę pomidorów, swoich z balkonu i ze sklepu. Pomidorów koktajlowych w doniczce na balkonie jest tyle, że aż się krzaczek wygiął :) Malinówki już się skończyły, niestety nie przeżyły przesuszenia w największe upały. Od tego czasu dojrzewały tylko istniejące, zielone pomidory, wszystkie kwiaty uschły.

Dlatego też, z powodu ich dużej ilości, zaczęłam szukać przepisów, tak oto znalazłam jeden z nich na dżem z pomidorów. Wiem, brzmi to absurdalnie, ale mąż stwierdził, że jeśli nie wiedziałby, że to pomidory to w życiu by nie zgadł. Dla mnie trochę za słodki i ogólnie nie jadam dżemów :)

Dżem z pomidorów na słodko


Składniki:
- 2 kg pomidorów
- ok. 350–500 g cukru
- 1 łyżka cukru z wanilią
- ew. troszkę soku z cytryny lub wody

Najpierw pomidory sparzyłam i obrałam ze skórki. Następnie zamiast kroić na drobną kostkę, od razu wrzuciłam do robota kuchennego i pokroiłam na ciapkę. Dosypałam cukru (nie całego) i dusiłam, nie musiałam czekać, aż się rozpadnie bo wcześniej użyłam robota.


Podgrzewam, aż masa będzie gęsta, odparowywało tak z 2 h. Potem nałożyłam do sparzonych słoiczków. Mi wyszły 3 słoiczki, ale też użyłam tylko 1 kg pomidorów.



A to moje zerwane pomidorki, malinówki i druga odmiana, nie pamiętam już nazwy. Nie urosły może tak duże jak z gruntu, ale są i tak smaczne. W przyszłym roku przed posadzeniem nawiozę ziemię obornikiem, tym razem dałam im od czasu do czasu nawóz do pomidorów, ale za późno go kupiłam.




 Jeszcze z 10 zerwę tych dużych, plus dwa krzaki koktajlowych :)


 
Przepis na dżemik (i wiele innych smacznych potraw) znaleziony na stronie:
http://kotlet.tv/dzem-z-pomidorow-na-slodko/

2 komentarze:

  1. Wow pomidory z cukrem, brzmi dziwnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi, ale smaczne jest, podobno z zielonych jeszcze pomidorów jest jeszcze lepszy :) Zawsze jakaś różnorodność.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...