środa, 13 sierpnia 2014

Pierwsze pierogi (jedne z kurkami, drugie ze śliwkami)

W niedziele kupiliśmy w Lidlu kurki, niestety nie otwarłam opakowania i zaczęły robić się wilgotne. Musiałam, więc wykombinować szybko co z nich zrobić. Niestety nigdy wcześniej nie jadłam ani tym bardziej nie robiłam kurek, więc zaczęłam szukać w internecie.

Tak znalazłam pomysł na pierogi z kurkami. Ciasto na pierogi powstało na standardowym przepisie, zamieszczę poniżej. Farsz to po prostu przesmażona cebulka z kurkami i doprawiona. Niestety kurek miałam mało to też pierogów dużo nie powstało. Część ugotowałam wczoraj, parę zjedliśmy a resztę zapakowałam mężowi do pracy. Resztę przykryłam ręcznikiem i nieugotowane schowałam do lodówki do zjedzenia dzisiaj. Niestety troszkę się przesuszyły, widocznie się tak nie robi, ale i tak je dziś zjadłam.

Ciasta zrobiłam dużo, dlatego też dzisiaj trzeba było wymyślić kolejny farsz, tak o to powstały pierogi ze śliwkami :) Farsz to śliwka i cukier puder.
Tylko te udało mi się uwiecznić na zdjęciach. Sos śliwkowo-jogurtowy.


Składniki ciasta: 
 (wystarczy na około 50-60 pierogów)
- 3 szklanki mąki
- 1 jajko
- ok 1/2 - 2/3 szklanki wody, ja dodałam chyba więcej niż 2/3 a i tak było twarde.
- szczypta soli
- 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej (opcja dodatkowa)

Część ciasta wczoraj nie wykorzystanego wsadziłam do lodówki i dziś o wiele lepiej się je wałkowało. Wczoraj było tak twarde, że mąż je wałkował. Dziś spokojnie samej mi się udało i jeszcze zrobiłam cieńsze płaty. Wczoraj wyszły trochę za grube.


A tak przy okazji mam taki fajny wynalazek do robienia szybko pierogów. Ja mam plastikowy, rodzice żeliwny (metalowy?), stary kupiony z 20 lat temu na targu. O wiele lepszy ten żeliwny, jest cięższy i ma ostrzejsze krawędzie, dzięki którym wystarczy raz wałkiem przejechać i pierogi się przecinają, a w plastikowym trzeba się bardzo namęczyć. Nie dość, że jeździ z wałkiem po blacie to jeszcze nie chcą się poprzecinać pierożki na krawędziach.

Ja kupiłam formę w osiedlowym sklepiku z głupotami, ale widziałam, że takie plastikowe, jak i metalowe są dostępne na allegro. Może pierogi nie są bardzo reprezentatywne ale szybko się je robi i każdy jest taki sam :)


Tutaj jeszcze nie ugotowane:






SMACZNEGO :)

3 komentarze:

  1. pierogów z kurkami nie robiłam, ale bardzo lubię jajecznicę z nimi, bądź podsmażone na maśle kurki z chlebem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio chciałam zrobić kurczaka z kurkami ale nie moge ze względu na brak deski do krojenia :(((

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...