sobota, 26 lipca 2014

Dieta: Ostatnie dni i kolejne po dietowe

Ostatnie dni na diecie ciągnęliśmy na resztkach, tzn. zupa krem kalafiorowy ^^ i sałatka z kapusty kiszonej z cebulą i papryką. Mąż w czwartek zarządził, że koniec diety on już ma dość warzyw i tak oto szukając jakiś bardziej bogatych dań trafiłam na bloga: http://feeleat.blogspot.com/ i się zakochałam w przepisach.

Na razie wypróbowane dwa dania:
- kotleciki z kapusty kiszonej i otrębów osianych
- frittata z pieczarkami i cebulką

Zaraz po decyzji o końcu diety trzeba było iść do sklepu po zakupy, bo nic nie było w lodówce, tak też kupiliśmy pieczarki, jajka, otręby, biały ser, żółty ser.
Zostało mi trochę kapusty kiszonej to część została wykorzystana do kotlecików a z reszty zrobiłam surówkę z jabłkiem i marchewką. Ta mężowi średnio smakuje ale trudno trzeba zjeść- dostanie do pracy ;)
Na śniadanie dzisiaj zrobiłam wspomnianą frittatę, bardzo dobra i naprawdę zapycha. Zrobiłam z 3 jajek, 5 pieczarek i we dwójkę zjedliśmy tylko pół, reszta zjedzona niedawno ;)
Dzisiaj pojechaliśmy do większego sklepu, Tesco i już większe zakupy zostały zrobione. Kupiliśmy płatki owsiane a mieliśmy otręby owsiane ale trudno też wykorzystam. Na wspomnianej stronie znalazłam przepis na ciasteczka z bananami, płatkami owsianymi i jajkiem lub zamiast banana z jabłkiem. Jutro wypróbuje i dam mężowi do pracy :)
Kupiliśmy z 3 kg jabłek Champion z wyglądu bardzo ładne, duże w smaku mało słodkie ale i tak dobre.


Kotleciki z kapusty kiszonej:





 Składniki:

- 5 sporych łyżek otrębów

- 1/2 średniej cebuli

- 2 garście kiszonej kapusty (około 150 g)

- jajko

- sól, pieprz




Kapustę odcisnęłam z wody, wypłukałam w wodzie żeby nie były za kwaśne, ale to zależy od waszych upodobań, pokroiłam na mniejsze kawałki. Dodałam otręby, pokrojoną w drobną kostkę cebulę, sól i pieprz. Uformowałam kotlety i ułozyłam na papierze do pieczenia. Włożyłam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piekłam około 30 minut.
Część dzień wcześniej wrzuciłam na patelnię z olejem i upiekłam jak zwykłe kotlety. Te wg mnie lepsze bardziej chrupiące :)

Na zdjęciu z kaszą gryczaną z sosem pieczarkowym.









Frittata z pieczarkami i szczypiorkiem


Składniki:

-2  jajka  
- 5-6 pieczarek 
- szczypiorek 
- sól, pieprz


Pieczarki obrałam i pokroiłam na mniejsze kawałki, poddusiłam na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu ( dodałam soli i pieprzu). Wybiłam jajka do osobnego pojemnika i mieszałam widelcem, doprawiłam, wylałam na patelnię bardzo skąpo polaną oliwą. Nałożyłam na masę podduszone pieczarki i posypałam szczypiorkiem. Przykryłam pokrywką i gotowałam na małym ogniu aż do ścięcia jajka.




SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...